Szukaj

Istnieją ludzie, którzy nie wiedzą.

6 marca 2014
natura, informacja, ogrom, Dawid, Kwiatkowski, Podsiadło,


Ostatnio kolega mnie zapytał:" Wiesz kto to jest Dawid Kwiatkowski? Bo będzie występował w Tańcu z Gwiazdami, a ni cholery nie mam pojęcia kto to."
Wiedziałem. Niestety. Wolałbym nie wiedzieć. Zadziwiło mnie tylko, że On nie wiedział. W końcu siedzi dużo przed komputerem. Przed telewizorem. To powinno mu się rzucić już to nazwisko w oczy wcześniej. Przynajmniej w ramach hejtu. Czy śmiesznych obrazków w stylu: Twarz Dawida i podpis "raz w dupę to nie pedał".



Popytałem kilka innych osób tak dla testu czy wiedzą kim jest Dawid Kwiatkowski. Wyszło mi pół na pół. Jedni wiedzieli, drudzy nie. 
Zapytałem tego samego kolegę co mnie zapytał, czy zna Dawida Podsiadło. Odpowiedział, że nie. 
Człowiek wygrał X-factor, wydał płytę, a płyta osiągnęła status (chyba) potrójnej platyny. A on go nie zna i nawet nie kojarzy jego piosenek. 


Dochodząc do meritum. Istnieją osoby, które nie wiedzą. Nie wiedzą co się dzieje na świecie. Nie są zalewane informacjami. Mniejszą lub większą ilością. Żyją w błogiej nieświadomości, że istnieje ktoś taki jak Dawid Kwiatkowski. Pewnie wielu też nie wie nawet kim jest Justin Bieber.


Też bym tak chciał. Ale już nie potrafię. Jestem zalewany informacjami z każdej strony. No może nie z każdej, bo nie oglądam telewizji. Ale z prawie każdej. I nawet bez telewizora wiem dużo więcej niż nasze społeczeństwo. 
Dawida Kwiatkowskiego poznałem, bo ktoś wrzucił beznadziejny cover "Jak zapomnieć" w jego wykonaniu na facebooka. Dawida Podsiadło, bo oglądałem X-Factor. Justina Biebera, bo kolega mi go pokazał, na początku kariery jak nie było jeszcze takiego hejtu. 

Codziennie dowiaduje się masy nowych, często nie przydatnych rzeczy. Dlaczego? Bo mam facebooka. A na facebooku mam polubione masę fanpage, które od siebie polecają dużo rzeczy. Wrzucają jakieś informacje, czy linki.

Jestem uzależniony od informacji. Jak mi się kończą na facebooku, to zaczynam szukać gdzie indziej. Najpierw na YouTube. Może jakiś youtuber wrzucił coś nowego. I będę mógł się czegoś dowiedzieć.
Na YouTube nic nowego? No to czas na Wykop, NaTemat. Na blogi nie chce mi się zaglądać. A nawet to pewnie już przez facebooka na większość wszedłem.

Ciągle informacje. Ogrom informacji. Jestem nie raz bardziej poinformowany o tym co się dzieje na świecie od większości moich znajomych. Często to ja pierwszy wrzucam jakąś informacje.
Ale tak jest jak się siedzi po 10 godzin przed komputerem dziennie. 


Chciałbym znów żyć w czasach kiedy nie wiedziałem, że ktoś wydał nową płytę. Kiedy nie wiedziałem, że gdzieś tam jest jakiś konflikt i go śledzić. Kiedy jedyne co robiłem na komputerze to grałem w gierki, bo nie miałem internetu. Albo lepiej kiedy miałem popsuty komputer i cały dzień spędzałem na dworze.
Kiedy się wychodziło pokopać w gałę na bojo. 

Niestety te czasy już nigdy nie wrócą. To już DOROSŁOŚĆ. Mam tylko nadzieję, że jak już będę miał pracę. Będę mógł sobie wyjechać na jakieś zadupie. I odpocząć od informacji. 
Usiąść sobie nad wodą. Bez książki, bez komputera, bez telefonu, bez muzyki. I po prostu siedzieć i chłonąć naturę. 

Istnieją ludzie, którzy nie wiedzą, że mogą żyć bez informacji.

3 komentarze:

  1. Moim zdaniem Ten Kwiatkowski i podsiadło są dla twojego kolegi mało interesującą partią informacji. Ja np. o wiele bardziej interesuje się celebrytami i polityką niż jakimiś piosenkarzami, no ale cóż każdy ma swoje upodobania, ja nie mam za dużo funpage polajkowanych bo po co?? nie potrzebuje tych zbędnych informacji, napisałeś, że jesteś uzależniony od informacji hmm.. to nie dobrze, najwyraźniej masz dosyc duży problem ze sobą :D POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  2. A piosenkarze jacyś to nie są tez celebryci? A politycy to też nie są celebryci? Jak dla mnie celebryci to osoby o których się mówi i są w mediach.

    Nie wydaje mi się, żebym miał problem ze sobą. Może trochę przesadziłem. Ale lubię naprawdę wiedzieć co się dzieje w świecie.
    Z samej chęci poznawania. A nie tak, że muszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to źle cię zrozumiałem dla mnie słowo uzależniony równe jest, że muszę nawet nie chcąc ;]

      Usuń